BackNear Me » Events » Hanoi Events Blog » Agora X Philosophy II: Triết Học Về Tình Yêu @ Bluebirds' Nest

Agora X Philosophy II: Triết Học Về Tình Yêu @ Bluebirds' Nest

“Hỏi thế gian, tình là vật gì,
Mà khiến đôi lứa sống chết hẹn thề nhau?”
- Mô ngư nhi - Nhạn khâu

Từ thủa xa xưa đến hiện tại, tình yêu luôn là chủ đề thu hút sự chú ý của mọi người. Người ta nói về yêu ngay cả những lúc khó khăn nhất như liều thuốc chữa lành mọi vết thương. Tuy nhiên để có thể nói về tình yêu thì không nhiều. Phần lớn cái chúng ta có thể nêu được ra một cách dễ dàng đều có thể gom lại trong những biểu hiện của tình yêu như nụ hôn, cái nắm tay, sự giao hòa giữa hai tâm hồn,…

Vậy nếu nhìn một cách khách quan thì tình yêu sẽ như thế nào? Không phải chỉ đơn giản là tự chúng ta cảm nhận mà khi đặt nó lên bàn cân, mổ xẻ nó, gắn nó trong những khái niệm phạm trù thì nó sẽ có hình hài gì? Liệu nó có còn đẹp đẽ diệu kỳ như trong tất cả câu chuyện tình trên thế gian này không?
Với kinh nghiệm 24 năm nhìn tình yêu một cách khách quan không mù quáng, diễn giả X sẽ trình bày trong buổi Agora đầu năm với chủ đề “Triết học về tình yêu”. Mong gặp được các bạn!
Chúc cho một năm mới tốt lành.

 

Sat 8 Feb

7:30pm - 10:00pm

Bluebirds' Nest | Number 13/19 Dang Dung, Hanoi

Print
icon

Related Articles

in Tech

‘Flappy Bird’ Maker Ranked One of the World’s Most Influential App Developers

He’s probably sitting in his room, cursing them for it, but Dong Nguyen of ‘Flappy Bird’ fame has made Business Insider’s list of “the world’s 11 most influential people working in apps.”

in Tech

$1 Billion High-Tech Park Proposed for HCMC

As part of the continuing effort to modernize Vietnam’s workforce, authorities are reviewing a proposal for a massive science and technology park in HCMC.

in Tech

$110m Pledged for Vietnamese Startups

It looks like Vietnamese startups are about to get a boost in funding. The Ministry of Science and Technology has announced a $110 million program called FIRST, designed to breathe financial life into...

Michael Tatarski

in Film & TV

'Da 5 Bloods' Review: A Vital Message Lost in a Deeply Flawed Film

This article contains major spoilers for Da 5 Bloods.

in Tech

'Flappy Bird' Isn't the Only Hit App Made in Vietnam

Our favorite TechinAsia writer, Anh Minh Do, recently published a guest post on Mashable, telling the world that there’s more to Vietnam’s app ecosystem than just Flappy Bird.

Michael Tatarski

in Music & Arts

'Girls Rock Asia' Brings Together Female Musicians From Across Southeast Asia

Southeast Asia isn’t particularly well-known for its live music scene. Major international acts might only play Bangkok or Singapore, if they stop in the region at all. Home-grown acts are common, but...

Partner Content